lunes, 4 de junio de 2012

BOMBA ATOLL



El dia 27 després d'esmorzar ens comenten per anar a l'atolom de Bomba, on diuen que és un dels millors llocs que podem (relativament a prop) per fer snorkel.
Camareta, ulleres tubo, barca i cap allà!!
Després del trajecte parem en un lloc, on resulta que només tirar-te a l'aigua te'n vas a tota castanya cap endins. La corrent és algo més que forta. Intento fer snorkel i algunes fotos, però resulta realment esgotador, ja que et passes més estona nedant (i sense moure't), que no pas summergin-te en aquestes aigües cristalines, i gaudint d'aquests paradisos.
Al cap de 20min decideixo tornar cap a la barca, ja que estic cansat i em trobo que practicament tothom ha tornat per la mateixa raó que jo.
Comentem el tema de la corrent entre els turistes, i al arrencar amb la barca -tots pensant que ja tornem cap a PoyaLisa-, parem en un altre lloc i ens diuen que aquí també podrem fer snorkel i sense corrent. Dit i fet de pet a l'aigua, i exactament fons xulíssims, molts peixos i coralls i sense gens de corrent.
Aquí em faig un tip de fer fotos, i quan ja tornava cap a la barca veig unes antenes dins una cova. Em summergeixo per veure que és i em trobo una llagosta, però just al fer-li la foto, aquesta s'amaga cova endins sense cap altre possibilitat de tornar-la a veure-la ni fotografiar-la.

Torno cap a la barca, i li comento que he vist la llagosta al Elly (el “guia” que ens acompanya sempre a fer snorkel), i em diu que li ensenyi on és la cova, ja que vol provar d'agafar-la.
Tornem a l'aigua, però ni rastre de la llagosta, però al tronar cap a la barca, de sobte veig una cosa extranya, entre les roques. M'hi acosto i veig una sèpia de dimensions molt més que considerables!!
Surto per agafar aire, preparar la càmara i cap avall a fotografiar-la. M'hi puc acostar força sense que aquesta s'immuti, i al sortir a la superficie em trobo a l'Elly, que em comenta que intentarà agafar-la (no té cap estri...). Veig que és summergeix, s'hi acosta i quan intenta tocar-la, aquesta surt disparada i ja li perdem el rastre.
Just al mig de la foto podeu veure la sèpia (força gran!!)
Tornem a la barca, i cap a casa. Dutxeta, posta de sol, i abans d'anar a sopar em trobo a l'Elly a la terrasseta del meu bungalow. Xerrem una mica dels peixos que hem vist al matí i li passo algo de música que em demana.
Havent sopat estem una bona estona de tertúlia ja que la majoría de gent marxa l'endemà cap a altres destinacions.
Cap a les 23h pleguem veles i a dormir.
Peixos pallasso o "Nemo"

No hay comentarios:

Publicar un comentario