viernes, 10 de agosto de 2012

RAMADAN (DING DANG...), RAMADAN (DING DING DANG....)

El dia 20 i després de ja haver fe les visites que tenía pendents (Borobudur i Prambanan), vaig quedar amb el Dani i la Yoli per anar a visitar un mercat força gran de Jogja (o Yogya, s'escriu de les 2 maneres), amb espècies, carn, peix, roba i més...
Però la sorpresa va ser que al ser divendres (dia sagrat pels musulmans), i començar el ramadà, el mercat estava obert però hi havia moltes parades tancades, i la veritat va ser una mica “fiascu”.
D'allà vem anar passejant per l'avinguda Marlioboro, sense un rumb concret, mirant botiguetes i algun centre comercial. Vem dinar tranquilament i després vem anar a la meva guesthouse per cadascú mirar quines possibilitats i rutes seguiriem.
Cap a les 17h la parella ja va marxar, ja que ells volaven cap a Denpasar (Bali) aquell mateix vespre, mentre que jo aleshores vaig mirar preus i bitllets d'avió per tornar cap a Sulawesi.
Finalment vaig aconseguir fer la reserva d'un bitllet, però em deien que havia de fer el pagament a un caixer automàtic. Aprofito per anar a sopar amb un japonés de la guesthouse, i després arribar-me a un caixer per fer el pagament.
Un cop sopat em despedeixo del japonés i me'n vaig al caixer. Per variar (estic a Indonèsia!!), no puc fer el pagament del bitllet ja que tinc tarja de crèdit extrangera.
M'acosto a una agència de viatges, els hi explico la història, i em diuen que ells no hi poden fer res... excepte vendrem un nou bitllet d'avió. Finalment accepto, i quan l'home truca a les oficines de la companyia aeria, resulta que al haver començat el ramadà, ja estan tancades. Li dic que ho faci via internet, i em diu que no pot ser (jo crec que ell no sabía ni com es feia -molt ordinador per no res!!-).
D'allà torno a intentar fer el pagament del primer bitllet, però no hi ha forma possible.
Entro a una altre agència de viatges, torno a explicar la història, amb el mateix resultat: només em poden vendre un bitllet nou; però aquest cop tenen internet i saben com fer-lo anar!!!!
Finalment compro el bitllet, torno a la guesthouse, aviso de que l'endemà marxo, i em comenten per pagar les nits que he passat. Les pago, i em quedo plumat de diners!!
Torna a un caixer automàtic, trec calers, i finalment sembla que ja ho tinc tot més o menys lligat.
Preparo equipatge, i em connecto a internet fins al moment d'anar a dormir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario