jueves, 24 de mayo de 2012

LA MATANÇA DEL PORC (I ALGO MÉS...)



-CONTINUACIÓ-
Mentre prenia el café, va aparèixer un altre noi que estava en la mateixa situació que jo. Ens vem posar a parlar, i cap a les 06h ja ens va venir a buscar un altre home oferint-nos habitacions, treekings i la possibilitat de veure una cerimònia de funeral (molt típic d'aquí i diferent a més no poder) aquest mateix matí.
Vem mirar les habitacions que ens oferien, i un cop instal.lats vem negociar el preu amb el guia de torn per anar a veure el funeral. Ens vem posar d'acord, i encara vem tenir un parell d'horetes de descans, que vaig aprofitar per connectar-me a internet (tenía wi-fi a l'habitació!!).
A les 10h ens recull el guia, i tots 3 (guia, el taiwanés-alies Run o així es feia dir...- i jo mateix), amb un parell de motos cap a veure el funeral.
Només arribar, ens presenten a un dels familiars que ens dona el vist-i-plau per entrar (portavem tabac com a present per a la família). Un cop entrem, comencem a veure moltíssima gent i tot de porcs lligats amb canyes de bambú: són presents i posteriorment ofrenes per a la família del difunt.
Quan ja arribem al lloc central de la cerimònia, ens trobem que han sacrificat un búfal, i l'estant desagnant, per acte seguit treure-li la pell i obrir-lo en canal per buidar-lo de dalt a baix, i repartir la carn entre els presents. 

Amb tot aixó, el guia volía practicar el seu castellà, i em donava les explicacions de la cerimònia, fins que li vaig haver de demanar que ho fes en anglès, ja que no entenía absolutament res del que m'intentava dir.
Ens vem passar al voltant d'un parell d'horetes veient tota la cerimònia (que pot durar fins a 4 dies), i abans de marxar vem veure com començaven a sacrificar als porcs (i n'hi havia moltíssims). Em va recordar a la típica matança del porc catalana, tot i que aquí la feien diferent.
Un cop vista “la sanguinaria” cerimònia, agafem la moto amb el Run i anem a veure diferents llocs que ens ha aconsellat el guia. Ens passem tot el dia en moto, visitant diferents llocs, per acabar al “Spectacular View”. Un mirador on veus moltíssims arrossars en terrassa, que van “caient” cap avall. El problema va ser que vem arribar allà una mica més tard de la posta de sol, i tot hi que vem poder fer fotos, la llum ja era baixa. Finalment decidim tornar cap a Rantepao, ja que estavem esgotoats dels trajectes respectius en bus de la nit anterior. Però quan un vol arribar a un lloc, tot és complica, de forma que no vem poder arribar a Rantepao fins vora les 20h.
Vem aprofitar per mirar haoraris de bus per l'endemà i jo ja vaig comprar el meu bitllet per anar cap a Poso (unes 13h de viatge).
Viag comprar menjar pel viatge de l'endemà, algo més per sopar i cap a la guesthouse.
Soparet a l'habitació aprofitant el wi-fi, i a dormir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario