lunes, 22 de octubre de 2012

VA DE “LOOP”

Del 16 al 18 vem llogar moto amb l'Amandine i vem fer una “petita” volta desde Thakhet fins Konglor (on hi ha la cova), per tornar altre vegada a Thakhet.
El 16 després d'esmorzar vem anar a buscar la moto, i vem tenir la grata sorpresa de trobar un lloc molt barat, ja que només ens cobraven 45000Kips (4,5€) al dia per la moto, a més de facilitar-nos un mapa (molt senzill) amb el loop.
Amb la moto a punt comencem la primera etapa. Uns 60km per carretera, on aprofitem per visitar la cova de Xieng Liab.
Una cova força gran, i on encara queda algun “record” de la guerra secreta dels EEUU contra Laos, durant els anys 60's i 70's.

Vista la cova, reprenem la ruta amb moto i continuem fins a Tha Fa Lang, on podem banyar-nos en el riu, rodejats de muntanyes, amb uns paissatges xulíssims.

Dinem pel camí, i ja continuem fins a Nakai (final de la primera etapa), on arribem just abans de que es pongui el sol. Però ens trobem amb la desagradable sorpresa que només hi ha una guesthouse, però està apartada de tot arreu, i no ens fa gens el pes. Decidim continuar fins a Nakai Village, i aquí la cosa empitjora, ja que no hi ha cap guesthouse, i se'ns ha fet de nit.
Preguntem per tot arreu per alguna guesthouse, i finalment un noi ens ofereix casa seva per dormir, i com no, acceptem.
Un cop a casa del noi, deixem bosses i anem a buscar algo per sopar. Amb el menjar a punt, tornem cap a casa i tot sopant ens comenta que és mestre de l'escola, i que la casa on viu és pels mestres que estan treballant a Nakai però que són de fora. A la casa també hi ha 4 nens que havien sigut alumnes seus l'any passat.
Xerrem una estona i finalment cap a dormir.

El dia 17 matinem, i a les 06'30h ja estem llevats. A les 08h ens despedim del mestre i dels nanos, ja que ells van cap a l'escola, i nosaltres continuem amb la moto per mirar d'arribar a Konglor.
Aquest cop però, l'etapa és molt més llarga, 182km, dels quals els primers 84km són per camí de terra sense asfaltar, i amb pedres i fang tota l'estona.
Triguem unes hores fins arribar a Laksao, on ja trobem una carretera amb condicions, i parem a dinar allà mateix.
Continuem la ruta, i finalment cap a les 16h arribem a Konglor, on trobem guesthouse super ràpid i molt comfortable.
Descansem una bona estona, i cap a sopar i dormir.
El 18 ens llevem i després d'esmorzar anem a visitar la cova de Konglor (el plat fort del loop).
És una cova que té uns 7km de longitud i on vas amb barca durant unes 2h per dins, veient estalactites i estalacmites.

Feta la visita, agafem moto i mirem d'anar cap a les cascades de Na Sanam, però finalment optem per tornar directament cap a Thakhet, ja que així guanyem pràcticament un parell de dies.
Fem uns 185km fins arribar a Thakhet, on arribem just després de pondres el sol, i ja tornem la moto amb la que ens hem fet més de 400km en 3 dies, i sense cap problema ni susto!!!!
Tornem a la guesthouse on haviem estat anteriorment i on ens guarden l'equipatge gran, i preguntem si per casualitat hi ha algun autobus nocturn per anar cap a Pakse. Ens diuen que si, i me' vaig a comprar els bitllets.
Finalment agafem un bus a la 1'30h, i en teoria hem d'arribar a Pakse a les 06h del matí.