jueves, 25 de octubre de 2012

SABBAI DEE LAOS!!!!

M'he passat un mes a Laos, i la veritat m'ha cundit i moltíssim!!
Vaig arribar aquí després d'haver repetit Indonèsia per 2 mesos més enamorat d'aquell païs.
Ja enyorant el mar i sabent que Laos no té mar (està entre Xina al nord, Cambodja al sud, Thailandia a l'oest i Vietnam a l'est), vaig tenir la gran sort de poder fer un treeking d'un parell de dies desde Luang Nam Tha amb gent molt agradable i simpàtica, per després pujar cap a Muang Sing on aquí vaig quedar molt decepcionat, ja que no s'assemblava en res al que deia la guia (les guies a vegades....).
Vaig continuar cap a Muang Khun i tampoc em va fer el pes, tot i que aquí els paissatges ja eren més macos. D'allà cap a Muang Gnoi amb la sort de trobar-me amb l'Amandine (amb qui finalment he viatjat vora 2 setmanes) i l'Yves (tot un perosnatge!!).
Allà vaig tornar a anar “in crescendo” i començant a gaudir del timing de Laos.
La majoría de tots els països que he visitat previament en l'scapade, porten un ritme més lent que el nostre, però aquí aquest ritme lent encara s'accentua més, però al mateix temps, quan t'adaptes, aprens a gaudir i disfrutar d'aquest ritme. Aixó si, els dies et passen volant!!!!
De Muang Gnoi cap a Muang Khuai, on vaig coincidir per uns minuts amb el Joan i el Manel (amics de BCN) abans de continuar fins a Luang Prabang.
Després d'alguns dies allà amb l'Amandine i l'Yves, ens separem.
De Luang Prabang cap a Vang Vieng, on vaig fer “parada i fonda” per un dia ja que anava una mica just de temps o aixó creia, però el temps just per retrobar-me amb el Joan i el Manel i sopar plegats. I l'endemà amb l'Amandine altre vegada i a un grup de gent de països molt diferents amb qui vaig passar el dia a Vang Vieng.
Més avall arribo a Viantiane (la capital), on estic un dia i mig. Lo just per visitar algo i marxar, ja que no és que fos gran cosa per mí.
Continuo tirant avall per anar fins a Thakhet i mirar de visitar la cova de Konglor, però la sort de viatjar amb gent és que a vegades et sorgeixen noves oportunitats de visitar altres llocs, i això va passar amb l'Amandine, al llogar la moto i fer el “loop” durant 3 dies, molt xulo!!
De Thaket cap avall per arribar-me a 4000 Islands, on passo 5 dies més de nassos i ja amb el timing de Laos, el “sabbai dee” (hola/adeu en laosià), i una gent realemt encantadora a tot el païs.
La gent aquí l'he trobat super amable i simpàtica i en molts moments m'ha recordat a Myianmar (Birmània), ja que Laos no deixa de ser un païs petit, i et vas retrobant a molts dels turistes amb qui has coincidit previament en altres poblacions, la gent té certa curiositat pels turistes, tothom para per saludar-te (sobretot els nens), tant si vas amb bici, moto o bus, i ells sempre amb el somriure d'orella a orella per davant!! (Quan hem d'aprendre!!)
Paissatges d'arrossars per un tubo i en el seu màxim esplendor (si a Catalunya és temps de collir castanyes, aquí és temps de recollir l'arrós de les moltíssimes plantacions que hi ha per tot el païs). Baixar amb barca riu avall pel Mekhong, visitar algunes de les moltíssimes coves que hi ha, fer algun treeking o llogar bici i/o moto i “deixar-se perdre” per aquest païs, no té desperdici, just el contrari!
Laos té un timing de lo més agradable que he vist i viscut fins ara, i realment aquí es pot viatjar i gaudir d'uns paissatges espectaculars, amb una gent super amable i sense cansar-se gaire (trajectes no molt llargs, més o menys ben connectats), habitacions/bungalows molt econòmics, molt nèts i amb aigua calenta pràcticament a tot arreu!! I una aigua i sobretot cervesa boníssima i també baratíssima ( que podriem dir que m'he l'he fet meva...) FALTA FOTO!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario