viernes, 13 de julio de 2012

MOLT PER NO RES....


El dia 12 em vaig llevar a les 08h ja que haviem acordat amb l'Sven (xavalet alemany) d'activar-nos d'hora per anar a visitar diferents llocs i alguns una mica apartats de Gyeongju, i amb l'afegit que ell havia d'estar cap a les 13'30h en un monestir per pràcticar arts marcials i meditació.
Cosa rara en mi, a les 08'45h jo ja estava a punt, mentre que el “xavalet”, encara estava per dutxar-se i esmorzar....
Finalment quan va estar a punt ens vem activar, però amb l'afegit que el xavalet havia de trobar algun caixer, ja que no tenía ni un duro.
Després de 2 intents frustrats de treure diners en diferents caixers, vaig optar per anar-li pagant els busos i les entrades dels diferents llocs, i ell ja m'ho tornaría més tard (si no feia aixó, perdiem tot el dia per aquí i per allà sense res de profit...)
Finalment després de quasi 2h, vem poder arribar a Seokguram. Un lloc on hi ha un dels millors budes esculpits en granit.
Paguem l'entrada (caríssima per ser aquí!! 4000wons=2,85€, però només hi ha aquest buda per visitar allà!!), i el sorpreson final, és el següent:
Començava a estar una mica emprenyat (mig matí perdut, i a sobre no es pot fer ni una trista foto!!).
El motiu de la visita
El lloc on hi ha el buda










D'allà agafem un altre bus, i ens arribem al temple de Bulguksa.
Fem la visita, i l'entrada torna a ser caríssima (4000wons més), però aquí hi ha diferents edificis o temples i si que deixen fer fotos...!!
Acabada la visita, el xavalet em diu que ell ha de tornar a la guesthouse per després anar al monestir, i jo li dic que baixaré abans del bus per veure les vistes que hi ha des d'un llac (i que ens ve de camí), i que permeten veure tota la ciutat de Gyongju. De sobte el xavalet diu que s'apunta (tot hi no tenir temps...), i mentre m'està dient aixó, resulta que ens passem de llarg la parada sense saber-ho i anem a petar de cop al centre de Gyongju!! Entre el llac i la ciutat, no hi havia cap més parada!!!!
En vistes de “l'èxit”, li dic que jo vaig a dinar algo, i per variar, el xavalet s'apunta!!!!
Dinem plegats, i just acabar de dinar, el xavalet es despedeix i se'n va cagant llets cap a la guesthouse, per d'allà anar cap al monestir. Eren vora les 15h.
Jo faig un petit tomb pels voltants, i finalemt cap a les 17h decideixo plegar veles i tornar a la guesthouse.
Un cop a “casa”, arriba un noi koreà (més granadet que el xavalet), i la noia de la guesthouse em comenta que és el meu company en el dorm. Ens presentem, i de sobte la noia de la guesthouse em proposa anar a veure i menjar en un mercat local. Li dic que si, però que més tard, i em diu:
-”ok, posa't d'acord amb el teu company del dorm, ja que és ell el qui vol anar allà!!”-
En vistes de la sorpresa, parlo o intento parlar amb el koreà (no parla pràcticament res d'anglès), però finalment em deixa anar que en 1h màxim, anem a sopar, ja que sinó tanquen el mercat i ell té gana. Jo havia dinat feia 2h!! Finalment a les 18'30h anem el koreà i jo cap a sopar al mercat.
Menjar local (és a dir super diferent), i a sobre amb la panxa encara mig plena...

Sopem plegats, tornem a la guesthouse, una mica de “tertúlia” (com es pot, ja que el seu anglès és péssim i el meu no és cap meravella). Finalment se'n va a dormir i aprofito per mirar mails i llegir algun diari de casa (de desastre en desastre...!!!!) Finalment, opto per anar a dormir jo també.

No hay comentarios:

Publicar un comentario