jueves, 5 de julio de 2012

PSE,PSE,PSE....

El dia 4 ja em vaig llevar sabent que anava a fer el turista per Seoul, la gent amb qui hi aniría, però no exactament a on sería la visita o visites, ja que tenía un pack d'entrades per a diferents llocs que vaig comprar el dia abans ("molt bé de preu", és a dir 10000Won -algo més de 7€- per 6 llocs), i tampoc quin temps ens faría...
A les 11h ja estavem al metro per anar de visites.... Per variar vem anar a petar a algun temple, amb les explicacions típiques koreanes (és a dir: nules- és una mica el rotllo ja t'ho faràs!!-).
El temps no acabava d'acompanyar, ja que feia núvol (però menys qe el dia abans), no plovia però tampoc feia calor, força bé per anar fent. I fet el temple vem caminar, vem visitar, i metro i caminar, i tornar a visitar, i metro i "de templo a templo i continuo porque sinó me arrepiento..."
Finalment vem arribar a un palau on ens van fer esperar 40min abans d'entrar ja que aquesta visita era guiada, i també la feien en anglès!!
Entrem al palau i resulta que és on resideixen els esperits d'uns quants emperadors koreans de diferents dinasties (i havies de vigilar per on caminaves, ja que hi havia "vies o camins" específics pels esperits!!)

Visita amb altre gent europea, entre aquests un marimoni holandés que ens aconsella anar a veure un espctacle d'aigua i llums a prop d'un pont.
Ens expliquen com arribar-hi, i en vistes de que tenim temps, decidim parar per menjar algo (que acaba sent el nostre sopar), per després arribar-nos passejant per vora un riu (maquejat tipus el Besós a Sta. Coloma, però a petita escala. Però en vistes que no s'acaba mai i que comencem a estar cansats, ho  combinem amb un trajecte més de metro. Al cap d'una bona estona, trobem el pont en qüestió, però ens trobem que l'espectacle és a l'altra costat del pont!! Tot i aixó mirem l'espectacle que acaba sent molt poca cosa. Als minuts marxem entre cansats, decepcionats i ironitzant una mica de tot plegat....

Al arribar a la guesthouse em pregunten si l'endemà vull anar d'excursió a la DMZ (DesMilitarized Zone)tocant amb la frontera amb Korea del Nord. M'hi apunto, i sorpreson!! A les 07h haig d'estar a punt!!!! Doncs a dormir que falta gent....