domingo, 15 de julio de 2012

FINIQUITO KOREANO



El dia 14 tenía pràcticament tot el matí lliure ja que havia quedat amb la “Pingi”(una amiga de la Kim i la Min) al voltant de les 13h per anar a visitar Seoul.
Finalment em vaig passar el matí a la guesthouse, ja que estava plovent, i també vaig aprofitar per connectar-me a internet.
Cap a les 12h ja vaig sortir a buscar la “Pingi”, i vaig aprofitar que encara tenía temps per donar una volta per Hongik University, i fotografiar alguns dels grafittis "originals" que vaig poder veure.
 
 A la "Mac People"
A les 13h em vaig trobar amb la “Pingi”, i vem anar a dinar plegats, i com no, menjar típic koreà!!
Havent dinat, un bon café, i de xarrera ja que el dia no acabava de fer net, i anava plovisquejant.
Finalment decidim activar-nos, i provem d'anar a una torre de telecomunicacions amb un mirador on es pot veure Seoul.
Agafem el metro i al sortir, el sorpreson: està caient un mega super ruixat. Comprem un paraigua però ni així. Decidim parar en una cafetería i fer temps a veure si para, ja que sinó és impossible fer res. Al cap de mitja hora, ha parat força i decidim anar a donar una volta pels carrers propers d'on estem (típica zona comercial, amb mega magatzems, botigues a tutti de tutti i per tutti). D'allà caminem cap a una altre zona comercial, creuant grans avingudes amb mega edificis (nucli econòmic de Seoul), per arribar a un centre comercial, si més no particular, ja que està a l'aire lliure, i té la particularitat, que totes les botigues que hi ha són d'artesania (productes fets a mà).
D'allà continuem caminant per arribar-nos a la “zona alta” de Seoul, amb casetes que tela (però protegides i vigilades a més no poder), galeries i centres d'art.
Finalment cap a les 20h agafem el metro i ens despedim, jo cap a la guesthouse i ella cap a casa seva.

Un cop a la guesthouse, conec a una parella de Barcelona, i ens passem una bona estona xerrant dels viatges corresponents.
Cap a quarts d'onze preparo equipatge, compro algo per esmorzar l'endemà, i aprofito per connectar-me a internet, fins ben tard, ja que vull anar una mica cansat a l'aeroport per intentar
dormir a l'avió (7h de vol!!).


KOREA: la meva experiència per Korea del Sud, la puc qualificar d'extravagant, ja que vaig venir a visitar a 2 amigues de Seoul, a les quals només vaig poder veure per unes hores, ja que una marxava de vacances l'endemà d'arribar jo allà, i l'altre havia canviat de feina tot just feia una setmana i no tenía gaire temps per veure'm.
Visto lo visto, em vaig espavilar, i finalment vaig poder moure'm i visitar alguns llocs turístics de Seoul amb altres guiris com jo. Visites a temples, carrers comercials, la polititzada (a més no poder) visita a la DMZ (Zona DesMilitaritzada) tocant amb Korea del Nord, anar de rebaixes, sortir de festa per Seoul.
A la que em vaig moure cap a Busan, la cosa ja em va agradar més (suposo que ja tenía clar que aquí segur m'hauría d'espavilar tot sol), però el magnífic Kim (el propietari de la guesthouse), em va facilitar moltíssim les coses, ja que tot hi estar en una guesthouse, em vaig sentir com a casa.
Vem fer un soparet força divertit, vaig poder visitar diferents llocs d'aquella ciutat, al meu ritme, i aprofitant i gaudint totes les hores que vaig estar allà, gràcies a les referències i indicacions del Kim.
Finalment el meu tercer destí, Gyeongju, va estar també força bé. Però aquí entre el mal temps, algunes normes de la guesthouse (a les 23h tancaven els llums, horari tancat per esmorzar, etc...), les distàncies entre els diferents llocs de visita o la maleïda sorpresa de no poder fer fotos al buda de torn després d'invertir pràcticament tot un matí per arribar allà, no em van acabar de convèncer. En cap cas va ser una mala experiència, però la veritat esperava una mica més.
Finalment la tornada a Seoul, no va ser res de l'altre món.
Fer un parell de dies abans de tornar cap a KL, acompanyat sempre de mal temps.
Vaig continuar al.lucinant en el païs del wi-fi (a tot arreu tenen wi-fi: als trens, al metro, als coffeeshops, fins hi tot als supers 7-11!!), les mega avingudes amb edificis “kilomètricament” alts (tant d'oficines com de vivendes), l'addicció que tenen pels coffeeshops (n'hi ha a patades!!), les “modernes” vestimentes i complements de la gent jove, lo estrictes que poden arribar a ser amb les seves normes (més “originals” no podrien ser!!), lo acollidors i a vegades tant distants, que arriben a ser, etc...
Puc dir que no ha estat el millor païs dels que he visitat, però realment ha estat una bona experiència i aixó si: molt singular!!
작별 인사 Korea!!!! (Adeu Korea!!!!)

No hay comentarios:

Publicar un comentario