martes, 10 de julio de 2012

CAP A BUSAN QUE HI FALTA GENT...



El dia 6 me vaig llevar amb la calma, ja que marxava cap a Busan, i m'havien dit que podía arribar-m'hi amb tren i que cada hora sortía algun tren cap allà.
Doncs a fer la motxilla, agafar el metro i cap a l'estació de tren. Un cop en aquesta, em venen un bitllet per Busan,  que no es que fos precisament econòmic (57500Won, uns 41€!!), però surt en 30min. aprofito per menjar algo ràpid allà, i cap al tren.
Hostessa a la porta del tren, indicant a tothom on ha d'entrar, i quan entro al tren, entenc el perquè del preu del bitllet!!!! He agafat un KTX (Korean Train Xpress, alies l'AVE koreà).
Seients excel.lents, grans i comfortables, amb tauleta, wi-fi, etc.... aixó si, ni un café de gratis....
En 2'30h em planto a Busan (el trajecte normal és de 5h), i al sortir de l'estació de tren, està plovent lo just per mullar-te, però morir-te de calor si et poses l'impermeable.
D'allà cap al metro, equivocant-me de direcció, i al intentar canviar de direcció perdo el bitllet, ja que se l'empassa la màquina. Però un home em diu com "col.lar-me", i acaba dient-me (en anglès, cosa RARÍSSIMA -quasi ningú parla anglès en aquest païs-): "si algú et diu alguna cosa quan surtis per no tenir bitllet, els hi expliques la història que t'ha passat, i com que no t'entendran i ets turista et deixaran sortir sense cap problema"
Finalment agafo el metro en direcció correcte i arribo fins a la guesthouse on em trobo amb el Kim, el propietari de la guesthouse.
Una guesthouse molt xula i molt nova (només feia 3 setmanes que l'havien inagurat!!) i el mateix Kim em dona un plànol de la ciutat i m'indica els llocs més turístics per visitar.
M'instal.lo, provo que tal la connexió wi-fi, i em quedo apoltronat al llit fins vora les 20h.
Decideixo anar a donar una volta per la zona universitària (típic lloc ple de restaurants, bars, pubs i discos), sopo algo per allà i cap a casa que hi falta gent.
Planifico una mica les visites de l'endemà i cap a dormir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario