miércoles, 12 de diciembre de 2012

DELTA DEL MEKONG I EL TIMO DE LA VISITA...

El dia 09 ens recullen per començar l'excursió pel Delta del Mekong, però per arribar a allà, ens passem unes 3h en bus. Arribats a lloc, agafem una barca i en comptes de navegar pel delta i arribar al mar, ens porten a visitar un lloc on fan carmels de coco, un altre lloc on produeixen mel, sentim cançons tradicionals (però força xungo), ens van portar amb barques més petites per canals naturals (amb barret vietnamita inclòs), però entre mig vem dinar i encara vem tenir temps per fer una migdiada, amb la grata sorpresa de la nostra guia, que ens va despertar de no molt bones maneres, i quan l'Ed li va fer la broma de que volia dormir més, la guia li va contestar: “torna al teu païs a dormir.”
En vistes de la simpatia de la guia decidim callar i passar d'ella.
Quan finalment hem d'agafar el bus per arribar-nos a la ciutat on passarem la nit, la guia ens pregunta si hem d'anar al lavabo, i jo la veritat no la vaig sentir. Al preguntar-li que què havia dit, em contesta: “Happy Hour”. Em quedo sorprés i li pregunto: “ Happy Hour de què?” La cosntesta de la guia va ser tremenda: Happy Hour for toillette!! (però quasi cridant).
En vistes de la simpatia de la guia (força estupida, per no dir molt!!), me'n vaig cap al bus engengant-la. La gent del grup em pregunta què ha passat i els hi explico.
A partir d'aquest moment vem decidir passar absolutament de la guia (la majoría de la gent del tour), ja que resulta que lo meu no havia estat l'únic "incident", altres també havien rebut les "carícies" de la guia.
Unes hores més de bus, i finalment cap a les 18h arribem a Can Tho, ciutat més important del Delta del Mekong.
Quedem uns quants per anar a sopar plegats, i aquí va ser quan ens ho vem començar a passar molt bé. Erem un australià ,un holandés, una parella holandesa, 2 nois italians i jo.
Vem estar comentant l'excursió i tots vem coincidir en que no era el què esperavem però....
Amb tot aixó, quan estem prenent algo, resulta que estem al costat d'una comissaria de policia, i en un moment donat, surten uns 6 polis, amb cascos i porres, i cap a la pick up que hi havia aparcada al davant. Finalment surt un últim poli amb xancletes i una pistola a la mà, puja a la pick up, i quan intenten engegar-la no arranca.
Van trigar uns 5min per arrancar-la, i un cop la van arrancar, la claca i les rialles de tots nosaltres va ser tremenda, i els polis rient i saludant-nos.
Arranquen i se'n van a tota castanya amb les sirenes d'emergència. La descollonada de riure va ser total!!!!
Després ja vem anar a dormir.
Foto de l'Alex, just começant el trajecte pels canals