miércoles, 5 de diciembre de 2012

CHAM-PIONS!!!!

Un dels habitants del poble de Cham Island
El dia 03, a les 05h de la matinada, em desperto amb la radio, i és que resulta que la posen per megafonía per tot el poble, i donen la previsió del temps (suposem que és pels pescadors, i com que aquí tothom pesca, doncs està clar....). Torno a dormir-me i a les 07h l'home de la casa ens desperta amb el seu típic “hello!!” (dic típic, perquè cada cop que ens vol dir alguna cosa, només diu “Hello!!”, i la resta amb mímica!!).
Ens llevem i ja tenim l'esmorzar a taula. Un plat de noodles, que més que esmorzar sembla ja el dinar!!!!
Acabats d'esmorzar, veiem a gent del poble i tothom ens comença a saludar i ensenyar-nos el que han pescat (gambes, crancs, calamars,cargols i peix petit per un tubo), i ens diuen el nom de cada cosa en vietnamita, però és impossible recordar els noms i encara menys la pronúncia d'aquests!!
Acte seguit, l'home ens proposa d'anar a pescar, i així ho fem. Agafem la barca i les canyes (literalment: són canyes amb algo de fil i un am) i cap a pescar.
No pesquem res ni en pintura, i provem fins a 3 llocs diferents, però amb el mateix resultat.
En vistes de l'exit, ens porten al poble on vem arribar el primer dia amb el ferry gran i visitem un temple i poca cosa més.
Tornem al nostre poble, continuem pescant, ara desde l'espigó i al cap de no res ens diuen que és l'hora de dinar (són les 12h).
La "nostra" barqueta

Havent dinat repetim exactament el mateix del dia anterior, els altres 3 cap a la platja i jo a l'hamaca de la casa.
Cap a les 15h vaig a buscar als coleguilles, i ens estem fins quasi les 17h a la platja.
Decidim tornar al poble, i aquest cop tots junts i pel camí de terra, i arribats a aquest alguna foto amb les últimes llums del dia i cap a sopar.
Havent sopat, anem a la platja, on fem un foc, i algunes cerveses i finalment cap a les 22h tornem a casa i a dormir.