sábado, 10 de diciembre de 2011

Càlides rebudes



Un cop visitat el Taj-Mahal, em vaig preparar la motixlla, ja que al vespre agafava tren per anar cap a Delhi, i vaig estar-me a la guesthouse tranquilament fent temps abans de marxar.
M'arribo a l'estació de trens, i la primera sorpresa, no hi ha bitllets de sleeper class, per tant em tocava anar a “general”.
Per variar em toca esperar-me a l'estació vora unes 3h, i finalment anuncien que el tren té un retard de 30min. Quan finalment aquest arriba, vaig als vagons de general, i segona sorpresa, hi ha tanta gent que ni tant sols obren les portes. Em colo en un vagó de sleeper class i vaig a buscar un revisor. L'home em diu que si no hi ha lloc, que baixi i esperi el proper tren... jo em faig el tonto i me'n vaig cap endavant fins a trobar-me amb un altre revisor. Aquest em diu el mateix que l'anterior i a sobre renyant-me, però li explico que haig d'agafar un avió a les 07h del matí a Delhi, i finalment em diu que m'esperi entre vagó i vagó, i que mirarà de col.locar-me en algun llit (pagant 80 rupies més).
Apretats a més no poder (entre una pica ascarosa, la porta del tren i un home sentat al terra) espero sentat sobre la motxilla, i finalment el revisor em col.loca en un llit, on les finestres no acaben de tancar i passa molt aire. Resultat: vaig dormir poc o gens.
Cap a les 4h arribo a Delhi, agafo un taxi i directe a l'aeroport. Aconsegueixo el bitllet, facturar motxilla, i encara tinc temps per esmorzar alguna cosa.
Agafo l'avió i per variar era l'únic turista. Aixó si, el trajecte va ser increible amb les vistes més espectaculars que he vist mai des d'un d'aquests aparells. Tenía les muntanyes a tocar i l'Himalaya de fons tot nevat, realment increïble.
Arribo a Leh, i el tema del fred, és igual d'increible, fa un fred que pela, i aixó que eren les 8'10h del matí amb un sol esplèndid. Agafo un taxi per buscar guesthouse, i una altre sorpresa, totes estan tancades ja que és temporada baixa.
Finalment i desprès de 2h buscant, em quedo en una on m'aconsellen que dormi i que em passi el dia a l'habitació, ja que amb l'alçada (Leh està a 3505m) és fàcil tenir mal de cap o altres molèsties.
Així ho faig, no pel mal de cap,sinó pel cansanci que portava a sobre, i a més el fred és intens, molt intens (també a l'habitació!!).

No hay comentarios:

Publicar un comentario