domingo, 4 de noviembre de 2012

HABÍA UNA VEZ.....UN CIRCO......

Toque de corneta a les 05'45h, i a les 06h ja estem a la platja comprant l'entrada per veure els taurons-balena.
Ens marquen unes normes (no tocar els animals, distàncies mínimes de seguretat per veure'ls -a 4m del cap i 6m de la cua- fotos sense flaix), i tot adornat amb l'amenaça que hi ha policía aquàtica vigilant-nos i que ens poden multar....
Agafem la barca, i cap a l'aigua......QUINES BÈSTIES!!!! Són enormes, tot i que finalment ens diuen que aquests són els juvenils i no són gaire llargs.

Veiem força taurons balena, però la DESGRÀCIA, és que els atrauen donant-los de menjar des d'algunes barques, i així ja tenen el negoci rodó. Però per un altre costat, estant creant una dependència sobre els taurons-balena ja que aquests no necessiten espavilar-se per menjar, ja que cada dia en tenen durant 6h de gratis, i aixó si, rodejats de moltíssimes persones.
En un moment, vaig dir-li al Nico que es posses a prop d'algun, per fer-li alguna foto amb els peixitos, i el problema va ser nostre quan un d'aquests ens va començar a perseguir!! Van ràpids, tot i que no ho sembla!!

Finalment i després de 30min (1000 pesos, uns 20€) ens fan sortir de l'aigua, i ja ens porten cap a la platja.

Per fer-se una idea del tamany dels "alevins"...
Ens dutxem, esmorzem, anem a buscar el 1er bus, i en menys de 5min ja estem dins el bus.
Arribem cap a les 12h a Cebú city, agafem taxi per anar a l'estació de busos del nord, i tal com arribem ja surt el 2on bus fins a Maya. L'agafem i directes cap a Maya, on arribem cap a les 15'30h amb temps encara per poder creuar amb ferry fins a Malapascua, després de força intents per mirar d'arrencar el motor de la barca en qüestió....
Arribem de nit a Malapascua, i trobem lloc per dormir, que està bé però per dir-ho suaument és poc “glamourós”.
Anem a sopar, i coincidim amb una parella catalana, amb els que xerrem una bona estona. Ens acaben ensenyant el seu bungalow (per comparar i potser demà canviar), i finalment anem a dormir, ja que estem força cansats.