miércoles, 4 de enero de 2012

es diu Diu!!

Finalment i després de moltes hores de viatge (van ser vora 20h de guesthouse a guesthouse) vaig arribar a Diu el dia 30 de desembre. Només arribar em trobo un noi italià que em comenta que el poble està a reventar de turistes indis i extrangers, i que potser no trobo lloc per dormir o haig de pagar molt per alguna habitació.
Reventat de son i del trajecte, em poso a buscar lloc per dormir, amb els primers “It's full” com a resposta!!Quan començo a plantejar-me que potser em toca agafar un altre bus per marxar cap a un altre poble (QUIN PAL!!), em trobo un noi amb motxila i li pregunto si sap d'algun lloc per dormir; em comenta que ell i 2 amics estan fent el canvi de guesthouse i que potser tenen habitacions on van ells. Anem junts, i “floreta al cul!!”, no només trobo habitació i força econòmica (per ser Cap d'Any), sinó que l'emplaçament és molt xulo!! Les habitacions estan dins una cova!! M'instal.lo i vaig a la terrassa-jardí que hi ha. Allà em trobo els altres 2 amics del primer noi. Són 3 francesos de 22 i 24 anys (Mathiu, Niccola i Armand) amb qui acabo esmorzant i dinant (a vegades el “ritme indi” té aquestes coses, comences esmorzant i acabes dinant...), per després anar a la platja!!
Arribem allà i al.lucino pensant que fa uns dies era al desert, i fa unes setmanes a les muntanyes de l'Himalaya!! Em faig el primer bany en terres indies!! Al sortir de l'aigua, prenem una cerveseta amb la sorpresa que només costa 70INR (1€), al nord costaven al voltant de les 150-200INR.
Arriba més gent, i resulta que som un grup de 10 persones, i comencem a parlar i preparar la festa de cap d'any.Veiem la posta de sol, dutxeta a la guesthouse i a sopar tots plegats!!
L'endemà, l'últim dia de l'any 2011, em vaig dormir, i els francesos em van despertar, ja que haviem quedat per anar a veure un mercat del peix a prop d'aquí . Em vaig vestir super ràpid i cap al mercat.
Al.lucinant és poc!! El mercat de peix és enorme i amb una multitud de gent, treien peix dels vaixells, escampant-lo i classificant-lo, comprant, etc...
Vem acabar comprant un parell de tunyines petites i uns peixets petits, i al tornar a la guesthouse, els vem poder cuinar a la brasa, amb una barbacoa que hi havia. Després, a dormir per recuperar hores i estar a punt per la nit de cap d'any.
A mitja tarda, em vaig activar, vaig comprar algunes cervesetes per la nit, dutxeta i a sopar.
Una barbacoa amb molt de menjar (pasta, fideus, arrós, pollastre, peix, patates, etc...) organitzada per la gent que porta la guesthouse al costat del museu de Diu.
Erem unes 50 persones de França, Bèlgica, Espanya, Italia, etc... i vem canviar d'any a la mateixa plaça on haviem sopat. D'allà cap a la platja amb un foquet i fins les tantes.
El dia 1, bàsicament dormir i dormir. Hem menjat algo cap a les 18h, dutxeta a la guesthouse i a sopar.
Mentre que el dia 2 va ser "una mica més actiu", ja que vem anar a la platja, i d'allà vem aprofitar per anar a visitar les coves de Nadan. Al vespre vem quedar per sopar amb més gent, ja que era l'última nit dels francesos, i finalment vem acabar amb una festassa més grossa que la de cap d'any!!
Ahir..., tornar a descansar, anar a la platja, i de sobte al  arribar em trobo que no hi ha ningú, absolutament NINGÚ a la platja, (passat cap d'any tothom es belluga per anar cap al sud (Goa o Kerala), però jo he decidit quedar-me uns dies, ja que ara és més barat i s'està de nassos!!).
Soparet amb els 7 o 8 que quedem a diu, i a dormir.

Pano de l'Hospital de Diu (antiga colònia portuguesa)