domingo, 15 de enero de 2012

NO HI HA QUI ELS ENTENGUI...


Doncs avui (12-01-2012) m´he llevat força tard, després de les vora 32h de viatge amb tren, i el primer que he fet és rentar una mica de roba (tinc un “troç” d'habitació enorme i l'he aprofitat), per després anar directament a un cibercafé a mirar correu i penjar l'entrada al blog. D'allà m´he anat a informar pels busos per anar a Kanyakumari (la banya de més el sud de l'India) i Allepey (on he quedat per trobar-me diumenge amb un dels belgues del cap d'any de Diu). D'allà ja he començat a caminar sense cap destí concret (feia molt de temps que no ho feia!!).
Una de les coses que m´ha sorprés moltíssim, és que a Trivandrum està ple de joieries (m'ha semblat que de MOLT nivell, i pobre de mi que fes cap foto: em sortien tota l'estona els guardes de seguretat, vigilant que no fes fotos) i al mateix temps està ple de pintades, cartells, rètols i tot tipus de simbologia comunista (pel que es veu Kerala va ser el 1er país del món amb un govern comunista escollit democràticament).
També (i com no!!) tenen els seus temples, on els turistes no hi podem entrar, però si mirar-los desde fora. I aixó he fet amb el temple de Sri Padmanabhaswamy (importantíssim pels de religió indú), on primer hi he arribat per la porta oest, i un policia ja m'ha avisat que no hi podia entrar. Després per la porta sud amb el mateix resultat i finalment per la porta est (i que és la principal) on hi ha una torre de 30m tota ella esculpida amb diferents divinitats (realment impressionant). M´he acostat a l'entrada (i per variar...) un policia m'ha tornat a dir que no hi podia entrar. Jo li he preguntat si m´hi podia acostar i fer alguna foto i m'ha dit que cap problema. Doncs a la que m'he acostat una mica més, ja tenía un altre poli fent-me senyals. M'he acostat a aquest , i ja li he dit jo mateix que no hi podia entrar. El poli m´ha somrigut i acte seguit (per variar) m´ha demanat un cigarro. Li he donat i ha marxat. Agafo la càmara, faig una foto de la torre esculpida, i no vegis com s'ha posat el poli amb el pitillo a la boca inclós!! Li he dit que només feia una foto a la torre, però el resultat ha sigut que m´ha fet fora d'allà (però tinc la foto!! tampoc és cap meravella de foto, però ja començo a estar-ne MOLT tip d'aquests polis “colegues”, que et demanen o conviden a algo, per fer veure que són simpàtics i amables amb tu, però que et despatxen amb una facilitat tremenda!!).
Al marxar, m´he trobat un noi indi fotògraf i hem estat comentant la jugada, i m´ha explicat que fa 4 mesos van trobar unes peces d'or macís dins el temple, i que per protecció, ara el temple està ULTRAMEGA vigilat.
D'allà ja he començat a tornar cap a l'hotel, però de sobte m´he trobat amb molta gent venent cocos, i jo he pensat: “la gent els compra per l'aigua (aquí fa molta calor) i després es mengen el coco”. Però resulta que no!! Just a la cantonada m´he trobat un altre temple (aquest ja no se com es diu) on la gent es passa el coco pel cap i l'estampa (literalmet!!) contra una pedra, trencant-lo.
Molt més tard m'han explicat que el coco és bó per la ment (d'aquí podría venir l'expressió “no et mengis el coco”??)
Per variar he intentat entrar, però tot i que aquí no hi havia polis, hi havia els “treballadors- recolectors” dels cocos fets bocins, que m'han tornat a negar l'entrada i poder fer alguna foto de les “estampacions” dels cocos a la pedra, amb una sutil amenaça: m'han ensenyat un coco i han assenyalat la pedra (on els estampen) i el meu cap. M'ha quedat clarísssim!! He marxat.
Just abans d'arribar a l'hotel he vist un rètol de BAR. M´hi he acostat per prendre una cerveseta ben fresqueta després de forces hores caminant , i quan entro, resulta que estava pràcticament a les fosques. (m'ha recordat als típics bars de les pelis americanes sobre la llei seca).
Aquí el tema de l'alcohol no té res a veure amb Diu, que era la cosa més normal del món prendre o comprar una cerveseta o licors varis, aquí sembla algo clandestí, i el doble de car que a Diu!!
M'he pres la cerveseta (a les fosques), i ara ja si cap a l'hotel a preparar equipatge per demà matí marxar cap a Kanyakumari.
Per acabar l'entrada “No hi ha qui els entengui”, el dia 13(quan havia de marxar cap a Kanyakumari), a les 08'30h m'han picat a la porta. He obert, encara adormit, i un home gran (que no havia vist mai!!) m'ha cridat: “ADVANCED,ADVANCED”. Li he dit que en una estona feia el check out de l'haibtació i que es calmés (aixó últim ja en català). L'home només sabia cridar “ADVANCED, ADVANCED”, i finalment li he cridat jo també: 5minuts i he tancat la porta.
Al marxar de l'hotel he demanat explicacions i m'han dit que hi havia hagut un error, però parlant clar i desde el punt de vista de la gent de l´hotel, el resultat sería: fota-ti fulles i paga. I “si te he visto, no me acuerdo”. Realment quan volen, NO hi ha qui els entengui!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario