lunes, 9 de enero de 2012

Del silenci absolut de Diu, al interminable sorollos Alang-Trapaj



Finalment el dia 4 ja nomes quedavem 2 persones del grup de cap d'any, i vem decidir repetir anar al mercat del peix, ja que ens havia entusiasmat!! Matinal altre vegada pero l'espectacle el teniem garantit!!
Despres del mercat tornem a Diu, on esmorzem i encara ens trobem a algun turista (extranger, ja que a Diu tambe hi  ha molt turisme indi, ja que l'alcohol, es SUPER barat i van alla a emborratxar-se a TOPE!!). Platgeta, amb practicament ningu, dutxa i cap a sopar.
El dia 5 vaig aprofitar per fer el turista pel poble, ja que portava quasi una setmana i no havia visitat practicament res.
Vaig poder pujar a dalt el terrat d'una de les 3 esglesies (cristianes!!, ja que havia sigut colonia portuguesa) i veure unes magnifiques vistes d'aquesta petita illa, tambe vaig poder visitar el fort de Diu (crec que es el mes gran en extensio de tot Asia). Alla vaig tenir una anecdota, ja que uns mestres em van demanar que els hi fes una foto amb tots els nens que eren de visita al fort.
D'alla torno a la guesthoues per dinar alguna cosa abans d'anar a la platja, i la gent que la porta, em demanen 4 fotos de la guestouse, ja que tot just havien obert per Nadal, i volien fer algo de publicitat (suposo que el fet que fos l'unic client que encara quedava a la guesthouse, tambe hi va ajudar). Els hi faig pero encara no els hi entrego, ja que havia quedat a la platja amb l'altre persona que quedava del grup i que tambe marxava l'endema. Platgeta, dutxa i a sopar.
El dia 6, vaig aprofitar per fer el meu "regal de Reis" a la gent de la guesthouse amb les fotos tot hi que aleshores no tenien res per emmagatzemar-les. Em van dir que al vespre em donarien un USB per gravarles.
Vaig rentar roba, i vaig anar a conectar-me amb la familia via Skype durant algunes hores per poder parlar amb tothom.
D'alla torno a la guesthouse, preparo equipatge, pujo el netbook pel tema de les fotos, i els 2 propietaris de la guesthouse al.lucinen amb les fotos. Acabo donant idees de coses que poden fer per tenir mes gent, i com a resultat estem practicament 2 o 3h de xerrera i acabo sopant amb ells, regal de la casa!!
El dia 7 agafo bus i me'n vaig cap a Alang. Petit "poble", on el mes destacable, es que desballesten tot tipus de vaixells, i on hi ha una mena de mercat d'encants d'uns 10km (carretera avall) on venen tot tipus de material reciclat dels vaixells (llensols, armilles salvavides, llanxes neumatiques, motors de vaixell, panells de control, taules, cadires, tumbones, sofas, i un llarguissim etc...!!!!)
Un cop arribat abaix, i on es veuen ja els vaixells, puc arribar a entrar a veure com treballes durant 30min, pero em diuen que res de fotos, pero que si vull tornar diumenge, cap problema, ja que no hi haura treballadors, i m'asseguren que fins hi tot podre pujar a algun dels vaixells que estan desballestant.
Busco lloc per dormir, i el trobo a Trapaj: una simple cruilla de carretera entre Alang i Bhagnavar, per on nomes passen alguns busos (cami de Bhavnagar) i moltissims camions amb ferralla, motors de vaixell etc...
L'habitacio deixa bastant que desitjar, i encara mes venint de Diu i el que pagava alla.
Mato hores pensant en l'endema, i quan aquest arriba, agafo un rickshaw per baixar pels "encants mariners", i just quan ja veia els vaixells, la policia em para, em demana el permis (que no tenia) i despres de "convidar-me molt gentilment" a chai (te amb llet), em fan donar mitja volta. Els hi repeteixo que tinc el nom de la persona amb la qui vaig parlar dissabte, inclus el numero de movil. Provo de trucar-lo moltes vegades: desconnectat!!, i finalment em diuen que o me'n vaig o puc tenir problemes.
Faig mitja volta super resignat, i agafo bus per anar cap a Bahnavar. D'alla un altre bus fins a Ahmedabad, i d'alla un tercer bus (aquest ja nocturn) fins a Mumbai on he arribat aquest mati.
He anat a l'estacio de tren a buscar bitllet per marxar cap a Trivandrum (a baix de tot de l'India, costat oest), i l'he aconseguit per dema dia 10. Aixo si, m'esperen ni mes ni menys que 31h de viatge d'una tirada!!
He menjat algo, buscat lloc per dormir, i ara tot just penjo l'entrada al blog. Per cert ja penjare fotos i arreclare faltes, ja que escric desde un "cibercafe" i no te accents, entre d'altres tecles.
Dema agafo tren a les 11'40h a Mumbai, i arribare si tot va be, el dia 11 a les 18'40h a Trivandrum.
Ja us explicare el viatge!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario