sábado, 12 de octubre de 2013

END... OF THE SEASON....

Doncs després de moltíssim temps sense actualitzar el blog, he trobat el moment per mirar de recuperar el temps “perdut”, tot i que de perdut res de res!! De fet vaig parar el blog,ja que quan vaig acabar el curs de divemaster, vaig començar a guanyar-me les garrofes fent d'aixó, és a dir portant a submarinistes, ja amb titulació,sota l'aigua, i guiant-los en les immersions corresponents.
He estat vora uns 2'5 mesos fent aixó. I aquest aixó bàsicament es resumia en llevar-se a les 07h, dutxa, esmorzar i a les 08h ja estavem preparant els primers equips per la immersió de les 09h.
A les 08'30h feiem el brieffing corresponent, i a les 09h cap a les llanxes i a fer la immersió de torn.
Tornada al dive center, dibrieffing, canviar equips i preparar equips novament per la següent immersió (cap al voltant de les 13h). En aquestes estones mortes aprofitavem per fer o un segon esmorzar o bé un dinar depenent del planning del dia.
A les 12'30h feiem el 2on brieffing i a les 13h cap a l'aigua de nou. Si tenía el dia apretadet, un cop tornava de la 2ª immersió tenia el temps just per fer el dibrieffing i preparar l'equip per a la 3ª immersió, sinó, ja podia anar més tranquil. La 3ª immersió podia anar de les 15 a les 16h depenent dels retards generats prèviamenrt amb les altres immersions. I si tenies immersió nocturna, cap a les 18'45h feies el brieffing per la immersió i cap a les 19'30h tornava cap a l'aigua.
Tot i aixó, tinguessis 1, 2, 3 o 4 immersions, fins les 18h tots estavem al dive center pencant, a partir de les 18h acabava la jornada i a menys que no et toques fer “guàrdia” o immersió nocturna, ja s'havia acabat el dia. Si tenies “guàrdia” (estar al mostrador i acabar de lligar les immersions pel dia següent i/o les d'última hora), havies de plegar a les 20h, i si hi havia immersió nocturna, no podies plegar fins que tornessin aquests i un cop netejats els equips, ja podies plegar.
Un cop acabada la jornada, ens “dedicavem” una estona de relax i cap a les 19h ja estavem preparant el sopar, per mirar de sopar d'hora i després cadascú podia fer el que volia. Lo habitual era algo de tertúlia, o cartes, i com no alguna festeta de tant en tant (tot i que no abundaven, ja que anavem -si més no jo- cansats), i l'endemà sant torne-m'hi... No hi havia caps de setmana, tot al contrari, ja que els caps de setmana, els acostumavem a tenir força plens, ja que venia molta gent de KL a passar el cap de setmana, i a vegades anavem realment de vòlid.
Durant el mes, teniem 2 dies de festa i mai podien ser en cap de setmana (estavem a tope), i aixó si, quan jo tenía el dia lliure, em llevava més tard, esmorzava i desapareixía del dive center, per anar habitualment cap a l'altre costat de l'illa, quasi sempre a la Romantic Beach.
Romantic Beach
Una platja paradisíaca on quasi sempre estaves pràcticament sol, i desconnectaves una mica del dive center i les seves rutines.
Aixó que us acabo de resumir en algune línies, ha estat la meva vida desde finals de juliol fins a principis d'octubre.
Durant aquest temps m'ha passat “de tot”: vaig tenir noves infeccions a les cames, vaig haver de parar de fer immersions durant 2 dies degut a l'esgotament que portava a sobre, he hagut de fer 2 vegades la “visa run”: en un mateix dia anar i tornar a la frontera amb Thailandia, per aconseguir un nou visat de 90 dies a Malàsia,m'he pogut comprar el meu equip propi (tot de 2ª mà, regalat i trobat sota aigua). He conegut a molta gent i com no, he fet nous amics. He pogut veure tot tipus de peixos, fins hi tot alguns del dive center van tenir la sort de trobar-se amb un tauró balena,i quan van avisar al dive center, aquests varen canviar totes les immersions per anar a trobar-lo però amb resultat infructuós...Llàstima, ja m'hagués agradat trobar-me'l!!!!
També vaig aprofitar abans de marxar, per treurem l'especialitat d'immersió profunda, i ara ja puc baixar fins a 40m.
He estat una mica més de mig any, en una petita illa sense cotxes, motos ni bicis. Palmeres i jungla per tot arreu, platges de somni. He vist serps, aranyes, micos, dragons ( o llargandaixos enormes), rates, i altres animals i insectes. He pogut treure'm el curs de divemaster, he hagut de fer brieffings i dibrieffings en anglès (off course!! si algú m'ho hagués dit fa un parell d'anys, m'hagués posat a riure!! o l'hagués engegat ves tu a saber on...). M'ha tocat matinar durant tot aquest temps, però obrir la porta de l'habitació pel matí, veient la platja amb el sol sortint i pensant que en un parell d'hores ja estaría sota aigua, era una alegria. M'ha tocat anar de vòlid moltes vegades, he hagut d'aguantar les infeccions ditxoses que no es curen ni a la de tres. He passat molts bons moments, moments no tant bons i moments durs,però l'experiència que m'emporto és molt gratificant,i no me'n penedeixo gens tot al contrari. Però com acostuma a passar en molts llocs de costa, la temporada s'acaba, i per tant (també en tenía ganes), finalment i després de vora 6 mesos instal.lat a una petita illa sense cotxes, motos ni bicis, el dia 3 d'octubre vaig plegar veles i juntament amb el Caleb (un noi australià), vem anar junts cap a Kuala Lumpur.
He estat 6 dies a Kuala Lumpur , mirant de fer encàrrecs pendents que tenía desde feia temps, i que òbviament a Perhentian eren impossibles de fer o de resoldre (quan vaig arribar a KL, el contrast va ser tremendo!!).
Un cop acabades les gestions a KL, el dia 09 vaig agafar avió per tornar cap a Indonèsia (el meu “amor” durant aquest viatge), i arribar-me fins a Pulau Weh (nord de Sumatra), per mirar de fer algunes immersions allà, ja que quan hi vaig ser (ja fa uns quants mesos) només vaig fer snorkel, i moltíssims dels companys del dive center m'ho van recomanar. Per tant, m'he agafat una setmana per anar a “descobrir” els fons marins d'Indonèsia, a veure què em depara....


Panoràmica desde Windmill

Panoràmica de Long Beach desde el divecenter abans de la tormenta

No hay comentarios:

Publicar un comentario